מה זה קידום ממומן?
עסקים מפרסמים את העסק שלהם בדרכים שונות ומגוונות כדי למשוך לקוחות. יש שקוראים לזה פרסום העסק אונליין, שיווק העסק באינטרנט או פרסום במדיה. בגדול, כל התשובות נכונות.
אז מה זה אם כן קידום ממומן?
ברמה המקצועית, אין דבר כזה קידום אתרים, בין אם אורגני ובין אם ממומן. המושג המקצועי יותר לקידום הוא SEO – Search Engine Optimization, שזה בעברית מיטוב למנועי החיפוש. כלומר, איך אתר העסק שלנו מופיע במנועי החיפוש באינטרנט. בכל זאת, הביטוי השזור בארץ שתפס מקום גם בדיבור בין משווקים ועסקים וגם כמקצוע הוא קידום.
המושג קידום, מגיע מהפועל לקדם…מה אנחנו מקדמים? את ביטויי המפתח אשר נקשרים עם מגוון שירותי העסק. קידום משמעותו שיפור. אבל לא באמת מדובר בשיפור העסק, אנחנו לא עושים שינויים בעסק שגורמים לשיפור שלו אלא אנחנו משפרים בעצם את המשפך השיווקי של העסק באמצעות קידום ביטויי המפתח הראשיים(שהם שירותי העסק בד"כ) במנועי החיפוש. כתוצאה מכך, יש שיפור בכמות הופעות האתר במדיה, בכך אנו מביאים לשיפור התנועה לאתר ובסופו של דבר למטרה המרכזית – שיפור כמות הפניות מלקוחות, בין אם זה בהשארת פרטים בטופס צור קשר ובין אם זה בהתקשרות לעסק עצמו בטלפון או במייל.
המושג ממומן משמעותו שאנחנו משלמים כסף עבור השיפור הזה במשפך השיווקי בעסק(המשפך שבו משתמשים באינטרנט הופכים להיות מסתם משתמשים ללקוחות פוטנציאליים לעסק באמצעות פעולות שיווק) כדי לייצר עוד פניות של לקוחות חדשים.
יש הרבה ערוצי פרסום לקידום ממומן, ביניהם העיקריים שבהם פייסבוק וגוגל. אז איך נדע במה לבחור? על כך בהמשך המאמר.
יתרונות וחסרונות קידום ממומן – גוגל לעומת פייסבוק
הפלפטפורמות העיקריות לפרסום עסקים באינטרנט הן גוגל ופייסבוק, יש מספר נקודות דמיון אך גם הבדלים בין מערכות הפרסום הללו, גם בשיטת הפרסום גם בשלבים במשפך השיווקי גם בנושא הקריאייטיב וגם בתוצאות ומעקב.
ולכן חשוב מאוד לדעת, איזו פלטפורמה לפרסום מתאימה לכל עסק?
יש עסקים שיתאים להם יותר לפרסם בפייסבוק ויש כאלה שהפרסום בגוגל יתאים להם יותר. מטבע הדברים, עסקים שמוכרים מוצר או בעלי אופי "ויזואלי" כמו עיצוב, חנויות ריהוט, מאפרות וכדומה, עדיף לפרסם בפייסבוק. ואילו עסקים שמספקים שירותים מקצועיים והם בעלי אופי פחות "ויזואלי" כמו ביטחון, עו"ד, מנעולן וכדומה עדיף להם לפרסם בגוגל.
ריכזתי לכם כאן בטבלה את ההבדלים ונקודות הדמיון העיקריים בין גוגל לפייסבוק:
לסיכום
אין ספק שקידום ממומן הוא כבר ביטוי המוכר למרבית העסקים. הרי אין עסק שלא מוכן לשלם עבור לקוחות חדשים. הבעיה העיקרית היא שיש כל כך הרבה אפשרויות לפרסום באינטרנט, העיקריות שבהן הן פלטפורמות הפרסום של פייסבוק וגוגל. יש עסקים שעדיף להם לפרסם בגוגל ויש כאלה שעדיף להם בפייסבוק ולכן חשוב להתמקד ולהבין איך לחלק את תקציב הפרסום של העסק.
* טיפ של דיגיקל לעסקים – פרסום ושיווק באינטרנט חייב להיות בכל החזיתות כדי להיות בתודעה של אנשים ולקוחות פוטנציאליים לכן כדאי לפרסם גם בפייסבוק וגם בגוגל. ורק לאחר שאתם רואים את התוצאות של שני ערוצי פרסום אלה, אפשר לחלק את התקציב לפרסום בצורה המתאימה לאופי העסק והמשפך השיווקי שלו.