כאשר כל המערך בעסק שלכם נרתם למען מטרה משותפת, לסגור יותר עסקאות, זה מתבטא במחזור המכירות ובהכנסה שלכם. במילים אחרות, ככל שהמשפך השיווקי שלכם יותר טוב, ככה העסק מייצר יותר המרות ומכניס יותר. ביצוע אופטימיזציה למשפך השיווקי יעזור לכם למקסם את ההתקשרות עם הלקוחות הפוטנציאליים בכל שלב במשפך.
כדי להפוך את המשפך השיווקי שלכם ליעיל יותר, חשוב שתבינו לעומק איך עובד משפך מכירות ואיך משפרים ומייעלים אותו. ככה תוכלו לייצר יותר המרות ולהגדיל את המחזור החודשי מבלי להשקיע יותר כסף אלא פשוט לשפר את מה שכבר קיים.
כיצד עובד משפך שיווקי?
למשפך שיווקי יש ארבעה שלבים שבכל שלב נמצא לקוח פוטנציאלי מסוג אחר עם חשיבה ודעה שונה במסע הלקוח שלו, בדרך להפוך להיות לקוח משלם. ארבעת השלבים הם:
- Awareness – השלב שבו הקהל שלכם פוגש אתכם לראשונה ובעצם מקיים אינטראקציה ראשונית עם העסק.
- Interest – אנשים שעברו לשלב הזה משלב ה-Awareness בעצם מחפשים להבין האם המוצר או השירות שאתם מספקים מתאים לצרכים שלהם וזה מה שהם חיפשו.
- Decision – בשלה קבלת ההחלטה, הלקוחות יודעים שהם הולכים לבצע רכישה אך הם עדיין בודקים אפשרויות נוספות בנוסף למוצרים שלכם.
- Action – הרגע שבו הלקוחות הפוטנציאליים מגיעים לסוף המשפך השיווקי שלכם והם מרגישים מוכנים לבצע את הרכישה.
ב-4 השלבים האלה צריך לבצע אופטימיזציה כדי לגרום לאחוז גבוה יותר מהמגיעים למשפך השיווקי להפוך ללקוחות משלמים. בוא נסתכל על 8 טיפים שיעזרו לכם להפוך משפך שיווקי לממיר יותר.
8 טיפים לגרום למשפך השיווקי לייצר יותר המרות
1. הכירו את הקהל שלכם – אם אין לכם מספיק מידע על הקהל שלכם איך אתם יכולים לייצר יותר המרות ממנו? ככל שתדעו יותר על הלקוחות הפוטנציאליים כך תוכלו לשווק להם בצורה טובה יותר דברים שיותר מדברים אליהם. אם אתם מפרסמים את התוכן הלא נכון לקהל הלא נכון, לא תצליחו להמיר בצורה טובה.
2. הדגישו את החוזקות שלכם – כדי לבנות אסטרטגייה של תהליך מכירה איכותי אתם חייבים להכיר את החוזקות והיתרונות של העסק שלכם. קבלו משוב מהעובדים במערך שלכם וכמובן מהלקוחות שלכם ותבדקו באיזה היבטים אתם יכולים להשתפר. ציינו באתר שלכם ובעמודי סושיאל את הדברים שאתם מצטיינים בהם, גם אם לא חלק מהשירותים שאתם מספקים. למשל: הרבה לקוחות יעדיפו לרכוש מחברות עם מערך עובדים גדול יותר – ציון של מספר העובדים במערך שלכם יכול לעודד לקוחות לרכוש.
3. לייצר תוכן שנותן ערך – תוכן חינוכי מגדיל את הסיכוי שאנשים יקנו ממכם. כשאתם יוצרים תוכן איכותי, מדויק, שעוזר לאנשים לפתור בעיה שצצה אצלם אתם בונים אמון בין העסק ללקוחות ואתם ממתגים את עצמכם כמומחים בתחום שלכם, מה שמסייע לייצר יותר המרות. כשאתם יוצרים תוכן חדש תתחילו בשאלות: מה הלקוחות שלי שואלים את עצמם היום? מה הבעיות שלהם? איזה פתרון הם מחפשים?
4. לבנות ניוזלטר – כדי שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יגיעו לשלבים סופיים במשפך אתם צריכים לבנות איתם מערכת יחסים ולהרוויח את האמון שלהם, ללא כתובת המייל שלהם זה יהיה קשה מאוד. כשמישהו מסכים להשאיר את המייל שלו לרשימה התפוצה שלך זה צעד של אמון מצידו ושהוא פתוח לבנות מערכת יחסים עם העסק וזה גם אחד השלבים הראשונים שלו לפני רכישה. צרו תוכן ואספו כתובות מיילים כדי לדוור להם באופן קבוע את התכנים והמסרים שלכם.
5. שימוש בביקורות של גולשים – לאמון יש חלק עצום במשפך שיווקי מוצלח. בניית מערכת יחסים עם לקוחות מבוססת בדרך כלל על אמון ואם יש לכם את האפשרות להציג לגולשים החדשים שנמצאים בתחילת המשפך הוכחה שאפשר לתת בעסק שלכם אמון זה מעולה. למזלכם, לאסוף ביקורות לעסק בביקורות בפייסבוק או בגוגל מפות (נקרא גם Google My Business) זו לא משימה קשה ועם הזמן הביקורות הללו יצוצו באופן אוטומטי. באתרי מסחר אפשר לשלב תוסף המאפשר לגולשים שרכשו לצרף תמונה של המוצר לאחר שהגיע אליהם בנוסף לביקורות מה שמקפיץ את אחוזי ההמרה.
6. להשתמש בקריאה לפעולה – קריאה לפעולה (CTA – Call To Action) זו הדרך שלכם להגיד ללקוחות שלכם, שחור על גבי לבן, מה אתם רוצים שהם יעשו. זו דרך מצויינת לשפר את המשפך השיווקי שלכם וכשלקוח מגיע לשלבים הסופיים במשפך זו הדרך שלכם להגיד לו במדויק מה הוא צריך לעשות הלאה. עשו שימוש מדויק בקריאה לפעולה שאתם צריכים.
-
-
- קבע פגישה היום
- הירשם עכשיו
- קנה עכשיו
-
מיקוד משתמשים במשפך ידייק יותר את מטרת המסע שהעברתם אותם ולא ישאיר להם מקום לטעויות כשהם מגיעים לסוף המשפך השיווקי.
7. שימוש בפופאפים – אחת האסטרטגיות הטובות ביותר להגברת המכירות במשפך מכירתי הוא שימוש בחלונות קופצים (Popups). בעבר פופאפים נתפסו כמטרד עבור גולשים וכחלונית שחוסמת אותם מלהגיע לתוכן אותו הם חיפשו. אבל, שימוש בפופאים שמתזומנים בצורה מדויקת מאפשרים ללקוח הפוטנציאלי להחליט אם הוא רוצה לקבל מידע מעמיק על ההצעה שלכם. פופאפים משמשים בעיקר ל-3 מטרות מרכזיות: לעודד גולשים להשאיר מייל ולהירשם לרשימת תפוצה, להניע לקוחות פוטנציאליים ללמוד עוד על המוצרים והשירותים שאתם מספקים ולהוביל לקוחות לביצוע רכישה.
8. הוסיפו כפתור WhatsApp וכפתור חיוג – במידה וההתמקדות שלכם במשפך המכירתי היא להמיר כמה שיותר גולשים, לספק להם אפשרות לתקשורת מהירה עם העסק יעלה את אחוזי ההמרה במאות אחוזים. הלקוחות שלכם רוצים להתייעץ איתכם על ספק שיש להם או לשאול שאלות נוספות כדי לקבל עוד מידע – מעבר לבניית האמון המתבצעת במענה מהסוג הזה, שימוש בכפתורים של מענה ישיר ללקוח ממיר באופן מיידי.
סיכום
אופטימיזציה למשפך שיווקי זה משהו שכל עסק צריך לעשות ואם לא תעשו זאת תאבדו לקוחות פוטנציאליים למתחרים שלכם. תקדישו זמן כדי להבין איך המשפך שלכם בנוי, איך הוא נראה ואיך אתם יכולים לשפר ולשדרג אותו בשביל לשפר את אחוזי ההמרה. בסופו של דבר המטרה העיקרית שלכם תמיד צריכה להיות כמה שיותר נגישים ומובנים ללקוח כדי להפוך אותו ללקוח משלם.
תודות לכותב האורח שלנו
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בקידום ממומן בגוגל ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון ענן ואחסון אתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.