קידום ממומן בגוגל – לקוחות ומהר!
בשונה מקידום אורגני בגוגל שהינו שיווק ופרסום העסק לטווח הארוך, קיים אפיק נוסף של קידום בגוגל והוא הקידום הממומן. עסקים היום חייבים להבין שהזמנים השתנו. היום תמורת תקציב חודשי או יומי ניתן לקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים תוך זמן מאוד קצר כך שכל עסק מקטן ועד גדול חייבים להקים קמפיין ממומן בגוגל כדי לקבל פניות מיידיות!
יתרונות קמפיין ממומן בגוגל
- שיווק נקודתי לקהל היעד שכבר מחפש את המוצר והשירותים שלנו בשונה משיווק מסורתי שאינו לקהל יעד מוגדר. כלומר, שיטת השיווק ופרסום במדיה היא רק ללקוחות רלוונטיים למוצר או שירות העסק ולא לכל אחד.
- שיווק מבוסס אסטרטגיה ברורה בהתאם למטרות העסק. כלומר, ישנן מספר אפשרויות לקמפיינים ממומנים בגוגל, כאשר מטרות הקמפיין מוגדרת בהתאם למטרות העסק. כך למשל, אם העסק מעוניין בפניות דרך טלפון, כך הקמפיין יוגדר למודעות עם תוסף שיחה המאפשר להגיע לבעל העסק במיידי.
- שיווק המאפשר מעקב אחר תוצאות ומיטובן. כלומר, באמצעות המערכת של Google Ads ניתן לעקוב אחר תוצאות של הופעות המודעה שלנו והקלקות על המודעה ולהשוות אל מול מתחרים. והכי חשוב, ניתן לקבוע ולעקוב אחר המרות(אירועים שקבענו מראש באתר או בקמפיין הממומן בגוגל שנרצה שיתרחשו) כמו למשל השארת פרטים בטופס צור קשר באתר העסק.
איך עובד קידום ממומן בגוגל?
יש דמיון בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל. לכל עסק יש שירות או מספר שירותים שהוא מציע לקהל לקוחותיו, כאשר כל שירות כזה מהווה ביטוי בפני עצמו(כן כן ממש כמו בקידום אורגני) רק שכאן הדגש הוא על כמות החיפושים בגוגל של אותו ביטוי(שירות העסק). ההבדל בין זה לקידום אורגני הוא שכאן לכל ביטוי יש "מחיר". כאשר משתמש רושם את אחד הביטויים הקשורים לעסק, קופצת לו מודעה ממומנת של העסק. כלומר, חיפוש הביטוי מפעיל את המודעה. זאת אומרת שאתם מפרסמים את העסק שלכם רק למי שחיפש את השירותים שלכם! המשתמש ראה את המודעה שלכם והקליק עליה כדי להיכנס לאתר שלכם, ברגע שהוא הקליק על המודעה זה עלה לכם כסף.
אבל רגע… מה עם הדבר הכי חשוב… איך נקבע המיקום של המודעה והמחיר של הקלקה על המודעה?
המיקום תלוי במספר גורמים:
1. ציון איכות המודעה בגוגל
לכל מודעה יש ציון בגוגל הנקרא ציון איכות המודעה. ציון זה נע בין 1 ל- 10 כאשר 1 זה הכי נמוך ו-10 הכי גבוה. ציון האיכות נקבע לפי מספר קריטריונים:
שיעור הקלקות צפוי – שיעור זה נקרא בשפה המקצועית (CTR (Click Throug Rate והוא מהווה את מספר ההקלקות על המודעה של העסק שלכם ביחס לכמות ההופעות שלה. שיעור זה מהותי מאוד מאחר והוא מראה את מידת הרלוונטיות של המודעה שלכם למחפשי השירותים שלכם. לא סתם הוא מהווה כ – 54% מציון איכות המודעה. ככל ששיעור ההקלקות גבוה יותר, כך ציון האיכות של המודעה גבוה יותר.
רלוונטיות המודעה – כל מודעה מורכבת מכותרת, תיאור וכתובת אתר(URL), שזה בעצם האתר אליו מופנים ברגע שמקליקים על המודעה שנערכת בקמפיין ממומן בגוגל. על מנת להיות רלוונטי לחיפוש, על מודעה צריכה לכלול את הביטוי(השירות או המוצר) אותו חיפש המשתמש. כך למשל אם המשתמש חיפש אופני הרים אז רצוי מאוד שהמודעה שלכם תכלול את הביטוי "אופני הרים", בהנחה ואתם מוכרי אופניים כמובן. רלוונטיות המודעה מהווה כ – 33% מציון איכות המודעה. כך, ככל שהמודעה שלכם תהיה יותר רלוונטית לביטוי המחופש, ציון האיכות שלה יגדל בהתאם.
חוויית דף הנחיתה – כאן מדובר בחוויית המשתמש כאשר הוא נכנס הוא מופנה לדף הנחיתה בעת הקלקה על המודעה שלכם. כלומר, דף הנחיתה או האתר שאליו מופנה המשתמש צריך להיות קשור לביטוי אותו הוא חיפש בגוגל. ולכן, מעבר לכך שהביטוי צריך להופיע במודעה שלכם, הוא גם צריך להופיע באתר שלכם בכותרת ובתוכן הדף. בנוסף לכך, האתר שלכם צריך להיות מותאם למובייל, מהיר ומאובטח. חוויית דף הנחיתה של המשתמש מהווה כ – 13% מציון איכות המודעה. ככל שזו תהיה גבוהה, כך ציון האיכות של המודעה שלכם יגדל.
2. מידת התחרותיות בשוק
כמו בחיים גם בגוגל, המחיר של המודעה נקבע לפי מידת התחרותיות בשוק. כלומר, אם מדובר בשוק רווי מתחרים אז מחיר המודעה עבור ביטוי מבוקש ומחופש יהיה גבוה. לעומת זאת, אם מדובר בשוק חדש/ מוצר חדש – כך עלות להקלקה על מודעה עבור הביטוי תהיה בהתאם. חשוב לציין, כי ישנה אפשרות במערכת של גוגל לבדוק את טווח המחירים בהתאם לשאר המתחרים, על מנת לדעת פחות או יותר כמה כדאי לי לשלם על הקלקה על מודעה לפי ביטוי מסויים ובכך להופיע במיקומים גבוהים או נמוכים בין כל המתחרים.