קידום אורגני

קידום אורגני

קידום אורגני – קיום העסק לטווח הארוך

עסקים היום, גדולים כקטנים חייבים לחשוב לטווח הארוך. קידום אורגני זו חשיבה לטווח ארוך. כלומר, קידום האתר של העסק במיקומים של גוגל באופן שלא דורש תשלום לצורך קידום העסק כמו קידום ממומן בגוגל. בשפה המקצועית, זה נקרא SEO – Search Engine Optimization. בשפה הפשוטה, מדובר בקריטריונים שגוגל דורשת לגבי האתר של העסק על מנת שיעלה במיקומים בגוגל עד שיופיע בעמוד הראשון או המטרה לשמה כל העסקים שואפים, להגיע למיקום הראשון בעמוד הראשון.

הקידום האורגני נחלק לשלושה אלמנטים עיקריים: מבנה אתר, כתיבת תוכן וקישורים. וכמובן, מעקב ואופטימיזציה לכל אחד מהשירותים הללו. מקדם אתרים מקצועי לוקח בחשבון את כל האלמנטים הללו בשביל לקדם אתר בגוגל באופן אורגני. בין אם זה מבנה אתר שמונגש לגוגל בצורה נכונה הכולל היררארכיה של עמודים הבנויים ומוגדרים לפי הקריטריונים שגוגל דורש, בין אם זה תוכן מקצועי שהופך את האתר שלכם לספריית ידע בתחומכם או בין אם זה קישורים איכותיים מאתרים אחרים הקשורים לתחום שלכם.

אז מה מטרת הקידום בגוגל?

עסק אינו יכול להתקיים ללא לקוחות. קידום בגוגל, משמעו משיכת יותר ויותר לקוחות באופן אורגני (ללא קמפיין בתשלום או שיווק ופרסום במדיה בתשלום). כאשר אתר של עסק מופיע בעמוד הראשון, הסיכוי של העסק לקבל פניות הרבה יותר גדול, מאחר ו- 99% מהמשתמשים בגוגל, לא עוברים לעמוד השני. כל פניה כזו היא בחזקת לקוח פוטנציאלי שיכול בהמשך להפוך ללקוח קבוע שמשלם באופן חודשי על שירותי העסק. כמובן שבמידה והאתר יופיע במיקום הראשון בגוגל,  כמות הפניות עבור העסק יגדל  כמעט באופן מיידי. מכאן, שהמטרה הראשית של כל קידום בגוגל היא להביא את האתר למיקום הראשון בהתאם לביטויי המפתח הרלוונטיים לעסק, עליהם נדבר בהמשך.

תהליך הקידום בגוגל – ביטויי מפתח 

אז דיברנו על מטרת הקידום בגוגל, על המשמעות של קידום אורגני אבל איך זה באמת עובד? 

כאשר משתמש נכנס לגוגל ומחפש שירות או מוצר כזה או אחר, הוא באופן טבעי רושם את שם המוצר או השירות וכך מקבל תוך שבריר שניה את התוצאות הכי רלוונטיות לחיפוש שלו. כלומר, אם חיפש מוצר מסויים, יקבל את כל האתרים של העסקים שמוכרים את המוצר הזה. כנ"ל לגבי שירות. מכאן, ככל שהתוצאה תהיה יותר רלוונטית לחיפוש של המשתמש, הסיכוי שיקליק על התוצאה וייכנס לאתר שלכם, יהיה יותר גדול. כל משתמש כזה שמבקר באתר שלכם, יכול להפוך ללקוח שלכם.

דוגמה להמחשה לביטוי מפתח ראשי

נניח ומדובר בעסק של מאמן אישי, אז אחד הביטויים הרלוונטיים לעסק זה Coaching (כן כן, ביטוי באנגלית שמחופש בגוגל ורלוונטי לעסק של מאמנים אישיים). ולכן, אנחנו נרצה שאתר העסק שלנו, של אימון אישי, יופיע כאשר משתמשים מחפשים את הביטוי מפתח הזה. ככל שביטויי המפתח יהיו יותר מתאימים ונכונים לעסק(מדובר בד"כ על סוגי השירותים/מוצרים של העסק) כך תרצו שהאתר שלכם יופיע במיקומים הראשונים בגוגל בין כל המתחרים שלכם. 

דוגמה להמחשה לביטוי מפתח לוקאלי

נמשיך עם הדוגמה שלנו ממקודם של מאמן אישי. נניח ומדובר במאמן אישי שהעסק/בית שלו ממוקם בחיפה, אז אחד הביטויים שקשור לעסק שלנו הוא, מאמן אישי בחיפה. כלומר, כאשר משתמשים יחפשו בגוגל את הביטוי הלוקאלי(מבוסס מקום פיסי) מאמן אישי בחיפה, נרצה שהאתר שלנו יהיה בין התוצאות הראשונות בגוגל.

הקשר בין קידום אתרים אורגני להנגשת אתרים

קידום אתרים אורגני והנגשת אתרים הם שני תהליכים חשובים ועיקריים הכוללים בתוכם התאמת מקיפה ומלאה של האתר למנועי החיפוש. בעת הביצוע בפועל של הנגשת האתר אנו מטפלים במספר פרמטרים חשובים כדי לאפשר לאנשים עם מוגבלויות לראות את המידע המופיע באתר האינטרנט בצורה הטובה והברורה ביותר. תהליך הנגשת האתר הוא חובה לכל בעל אתר ובעל עסק המשתמש ברשת האינטרנט כדי להציע את שירותיו לקהל הרחב. תהליך הנגשת אתרים כולל בתוכו מספר פרמטרים עיקריים, בניהם:

  • טיפול בסדר הלוגי של האתר לצורך אפשרות קריאה טובה יותר של תוכנה להקראת מסך.
  • טיפול בטייטלים של כל העמודים לצורך אפשרות העברת מסר בצורה מהירה יותר לגולש וכך להפוך את האתר שלנו לנגיש יותר עבורו.
  • שימוש בטקסט אלטרנטיבי שמטרתו העיקרית להמחיש מה יש בתמונה או באלמנט הוויזואלי שמופיע באתר וכך אנו מאפשרים לתמונה להיות נגישה יותר לקריאה ולהבנה בקרב אנשים עם מוגבלות. תמונה שהיא נגישה יותר לאנשים עם מוגבלות היא גם קריאה וזמינה יותר למנועי החיפוש וכך תאפשר לנו לעלות בתוצאות החיפוש בהתאם לשאילתה שגולש הקליד בגוגל.
  • שימוש בפונט נגיש או בתוכן הבנוי בצורה נגישה ונוחה לשימוש וניווט באמצעות טכנולוגיות מסייעות כגון ניווט במקלדת.
  • בדיקה האם האלמנטים הקיימים באתר מופיעים בצורה נגישה לאנשים עם מוגבלות.

זכרו: בעת ביצוע קידום אורגני לאתר שלכם אתם נהנים גם מהנגשתו לאנשים עם מוגבלות. זה נכון שמדובר רק על חלק מהאתר ולא על כולו, אבל זה בהחלט בעל פן חשוב והכרחי בימים אלה שרוב אתרי האינטרנט אינם נגישים אך משרתים מספר עצום של גולשים ומשתמשים בכל רגע נתון.

לסיכום

מטרת העסק הראשית היא להביא לקוחות והרבה! קידום אורגני זה קידום בגוגל לטווח הארוך וללא תשלום. כלומר, קידום האתר של העסק לעמוד הראשון או המיקום הראשון בהתאם לביטויי המפתח הרלוונטיים לעסק. כאשר נגיע למיקום הראשון בגוגל, אפשר להיות בטוחים שמספר הכניסות לאתר יגדל וכך גם מספר הלקוחות המשלמים.

קידום אתר לעסק יכול לנוע בין 1,000 ש"ח לחודש ל-7,000 ש"ח, תלוי בגודל האתר, רענון התוכן, הקישורים הנדרשים וכדומה.

גם אתם מעוניינים שהאתר שלכם יופיע במיקומים הראשונים בגוגל, לטווח הארוך ובהתאם לשירותים שאתם מציעים? יודעים היכן אתם עומדים?
נגישות
×

הי, הגעתם לדיגיקל -קידום עסקים באינטרנט בקלות

לא יכולים להתקשר? שלחו לנו וואטסאפ ומבטיחים לחזור בהקדם:)

בינתיים, מוזמנים לספר לנו קצת על העסק שלכם...

×