פרסום במדיה

פרסום במדיה

פרסום העסק במדיה – אינסוף אפשרויות!

עסקים מחפשים תמיד לחסוך בהוצאות הפרסום וזה מובן, אין להם יכולת למדוד את התוצאות ולכן הם מפחדים להשקיע כספים שלא יחזרו אליהם. חשיבה זו נכונה לעולם השיווק המסורתי. כיום, בשונה מבעבר, יש אפשרות למדוד כמעט הכל. בעידן השיווק הדיגיטלי, קיימות אינסוף אפשרויות לקידום העסק באינטרנט, הפופולריות שבהן:

  1. קידום אורגני בגוגל – שיפור מיקומי האתר בדף החיפוש של גוגל בהתאם לשירותים הרלוונטיים לעסק שלכם.
  2. קידום ממומן בגוגל – פרסום מודעות בתשלום בדף החיפוש בגוגל באמצעות מערכת Google Ads.
  3. שיווק אורגני בפייסבוק – פרסום באמצעות דף עסקי בקבוצות רלוונטיות, שיתופים ומעורבות בפוסטים.
  4. פרסום ממומן בפייסבוק – פרסום מודעות ממומנות לקהלי יעד במערכת הפרסום של פייסבוק – Business Manager שכיום נקראת Business Suite 
  5. ערוץ ביוטיוב – פתיחת ערוץ ביוטיוב לפרסום מדריכים של איך לעשות ומתן ערך מוסף לצופים בסרטוני וידאו להפצה במדיה. פרסום ביוטיוב נעשה באמצעות מערכת הפרסום של גוגל.
  6. פרסום באינסטגרם – פרסום לעסקים "צבעוניים" בפטלפורמת התמונות והסרטונים של חברת פייסבוק באמצעות עמוד עסקי ופרסום ממומן.
  7. פרסום בלינקדאין – פרופיל עסקי בלינקדאין להפצת תוכן ברשת המקצועית של לינקדאין העוסקת בעולם התעסוקה בעיקר. הפרסום הממומן בלינקדאין מאפשר לפרסם לפי קריטריונים לעסקים וחברות ולפרסם לארגונים מסויימים.
  8. Google לעסק שלי – כרטיס עסק מקצועי לאתר שלכם שיופיע בחלק של המפות של גוגל כאשר משתמשים  מחפשים את השירותים שלכם באזור שלכם בגוגל. 

אפשר לראות שהאפשרויות הן בהחלט רבות ומגוונות. מה כל אפשרות פרסום טומנת בחובה? מה היתרונות וחסרונות של כל אפיק פרסום?  על כך אפרט לכם בהמשך המאמר.

פרסום ברשתות חברתיות – מתאים לכל עסק?

העסק עם אתר/דף נחיתה מקצועי? אתם מוכנים לפרסום ברשתות החברתיות. בכל רשת חברתית או אפיק פרסום יש יתרונות וחסרונות וקהל יעד שונה. עם כל כך הרבה אפשרויות הולכים לאיבוד בקלות, אז דיגיקל יעשה לכם סדר. 

קידום אורגני – שיווק אורגני

הקידום האורגני הוא מושג הלקוח מגוגל שקשור להתאמת האתר שלכם לקריטריונים בגוגל על מנת שמנוע החיפוש ימקם את האתר שלכם במיקומים הראשונים בדף החיפוש ובהתאם לשירותים שאתם מציעים כעסק. אך ניתן גם לשווק אורגנית בפייסבוק/אינסטגרם/לינקדאין, הכוונה לפרסום בקבוצות פרסום חופשי וקבוצות אשר בהן נמצא קהל היעד שלכם אשר ישמח לקרוא פוסטים עם ערך מוסף עבורם. כך בעצם באופן עקיף וישיר, אתם מפרסמים את העסק שלכם.

היתרון: זה ללא תשלום, ניתן לעשות זאת באופן עצמאי ולא נדרשת הבנה טכנית עמוקה בפלטפורמות פרסום.

החיסרון: זה אורך זמן רב, לחפש את הקבוצות הנכונות ולפרסם בלו"ז המתאים לקהל היעד שלכם. בנוסף, נדרשת כאן מידה מסויימת של קריאייטיביות כדי לתפוס את העין של הגולשים.

*טיפ דיגיקל לעסקים:
לפני שאתם משווקים באופן אורגני ברשתות החברתיות קודם כל תגדילו את מספר העוקבים בדפים העסקיים שלכם.

קידום ממומן – פרסום ממומן

גם זה ביטוי הלקוח מעולמה של גוגל. רק שבשונה מקידום אורגני, הדגש כאן הוא על פרסום העסק במודעות ממומנות  בדף החיפוש בגוגל בהתאם לחיפושים של המשתמשים על השירותים/מוצרים שלכם. אפשר לקרוא בהרחבה על כך בעמוד קידום ממומן. נוסף על כך, קיימת אופצייה לפרסום ממומן בפייסבוק/אינסטגרם/לינקדאין, כאשר היתרון של הרשתות החברתיות אל מול גוגל, הוא שניתן לבחור את קהל היעד בהתאם לתחומי העניין שלהם ולפרסם אך ורק לקהל היעד הרלוונטי שלכם.

היתרון: תוצאה מיידית של תנועת לקוחות לאתר שלכם ופניות תוך זמן קצר. בנוסף, ניתן לעקוב ולשפר את התוצאות במהלך פרסום קמפיין המודעות של העסק שלכם.

החיסרון: מדובר בפלטפורמות קצת מורכבות לפרסום בתשלום המיועדות למפרסמים מקצועיים, ולכן אם כבר מוציאים כסף על פרסום, רצוי לא לזרוק כסף על הרצפה ושמפרסם מקצועי יבצע זאת עבורכם.

לסיכום

ראינו שיש אפשרויות רבות לפרסום ברשת. אפשר לפרסם בגוגל ע"י שיפור מיקומי האתר וע"י הצגת העסק ושירותי העסק במודעות בתשלום, בדף החיפוש בגוגל, מה שנקרא קידום אורגני וקידום ממומן, בהתאמה.

נוסף לכך, אפשר לפרסם ברשתות החברתיות הרבות והמגוונות, כל אחת וקהל היעד שלה, היתרונות והחסרונות שלה. בין אם בתשלום ובין אם באופן אורגני.

חשוב לציין שעל מנת להתחיל לפרסם במדיה או לקדם בגוגל אתם חייבים שיהיה לכם אתר אינטרנט/דף נחיתה מקצועי לעסק.

גם אתם מעוניינים בפרסום מקצועי במדיה?
נגישות
×

הי, הגעתם לדיגיקל -קידום עסקים באינטרנט בקלות

לא יכולים להתקשר? שלחו לנו וואטסאפ ומבטיחים לחזור בהקדם:)

בינתיים, מוזמנים לספר לנו קצת על העסק שלכם...

×