כל עסק שרוצה להצליח בנישה שבה הוא פועל, חייב שתהיה לו תכנית אסטרטגית שתתווה עבורו את כיווני הפעולה העיקריים. אסטרטגיה שיווקית, בהקשר הזה, היא לא סתם סיסמה. אסטרטגיה שיווקית היא מושג המתייחס לכלל ההחלטות שצריך עסק לקבל במערכי השיווק, המכירה, התפעול, התמיכה, הייצור, השילוח, האריזה, ועוד ועוד. אסטרטגיה שיווקית איכותית מתייחסת לסביבת התחרות שבה פועל העסק, למגמות ולשינויים צפויים בתחום, לרגולציות וחקיקה שעלולים להשפיע על התפתחות העסק, ולחלופות המתהוות בתחום.במאמר הזה נסקור מקצת מן הרכיבים שיחד מהווים את הבסיס לכל אסטרטגיה שיווקית: רכיב מספר 1: מחקר מתחרים מקיף ומעמיק מחקר מתחרים שמתייחס למכלול ההיבטים בסביבת התחרות הוא הבסיס לבניה של כל עסק. כאשר אתם מבצעים מחקר מתחרים מעמיק, עליכם להבין היטב מהו היתרון היחסי שמציעים המתחרים, באילו ערוצים פועלים המתחרים, מיהם קהלי היעד שלהם, איך נראה בפועל המוצר או השירות […]