שיווק דיגיטלי לעסקים בימי קורונה

שיווק דיגיטלי לעסקים

כרעם ביום בהיר זה נפל עלינו! 
אנשים לא יוצאים מבתיהם ומנסים להימנע ממגע ככל שאפשר. כתוצאה ישירה מכך, המשק נפגע ובראש ובראשונה, העסקים הבינוניים והקטנים. האם יש מה לעשות בתקופה כזו? האם ניתן לשרוד כעסק? 

אז כן…ימים לא פשוטים עוברים על כולנו, תחושה לא נעימה של אי וודאות אופפת אותנו…מתי חוזרים לשגרה? וכשנחזור – איך זה הולך להתרחש? מאיפה מתחילים? וזאת בלשון המעטה…
המספרים מדברים בעד עצמם, מספר החולים והנדבקים הולך וגדל, מספר המתים גדל בהתאם, אסון בקנה מידה בינלאומי ללא ספק. אני לא הולך לדבר על המספרים כי לצערי הם ימשיכו לגדול, אני אתייחס במאמר זה לנושא השיווק הדיגיטלי לעסקים בתקופה קשה זו. 

ובכן, העסקים נפגעו מכה קשה אכן,  יש עסקים שכבר סגרו ואליהם יצטרפו עסקים נוספים. לעומתם, לעסקים אחרים יש רזרבות וחסכונות שמאפשרות להם להתקיים גם בימים אלה. וגם זה לא יימשך לעד…
אז ווליום העסקים יורד, פחות לקוחות באים במגע עם העסק(תרתי משמע). מה אפשר לעשות בינתיים?

כתבתי לכם 5 טיפים חשובים מאוד לשיווק העסק באינטרנט על מנת שתהיו מוכנים ליום שאחרי הקורונה.

5 טיפים לשיווק דיגיטלי בתקופת הקורונה

אמנם יש לנו פחות לקוחות שמוכנים לשלם על מוצרים ושירותים אבל מצד שני התפנה לנו הרבה מאוד זמן לשווק את העסק באינטרנט. ואם כבר לשווק את העסק באינטרנט אז רצוי לעשות זאת נכון!

איך? ליישם 5 טיפים הכי חשובים שאני מקדיש לכם כאן לשיווק דיגיטלי נכון של העסק בתקופת הקורונה, והם:

1. גוגל לעסק שלי

כמשווק עסקים באינטרנט, שמתי לב פעמים רבות שלהרבה עסקים אין כרטיס עסק בGoogle לעסק שלי. אז זה בדיוק הזמן לעשות זאת. מה זה אומר ולמה זה חשוב?
מדובר באופציה מדהימה לשיווק העסק שהיא לגמרי חינמית. הדבר מאפשר לעסק למצב את עצמו כעסק מוכר עם מפה שרואים בעמוד החיפוש של גוגל, ואם מתפעלים את זה נכון אפשר למשוך הרבה מאוד לקוחות.
אחד הדברים הבאמת מדהימים בשיטה זו היא האפשרות לקבל המלצות מלקוחות. כידוע, אחת הדרכים הטובות לשווק עסק, היא הוכחה חברתית. כך שכאשר נכנסים לעמוד של גוגל, רואים את כל ההמלצות והביקורות על העסק, מה שמגדיל את הסיכוי לעוד פניות מלקוחות משלמים! אז אם אין לכם עדיין כרטיס עסק בגוגל, רוצו לעשות זאת. כך שכאשר תקופת הקורונה תעבור, יהיה לכם כרטיס מקצועי בגוגל שימשוך אנשים רבים!

2. גאנט פוסטים בפייסבוק

אם עדיין לא שמעתם את המושג הזה, אין מה לדאוג, בתור עסקים אתם לא אמורים לשמוע על זה מאחר וזה כלי של מנהלי שיווק דיגיטלי. אבל אם אתם כבר כאן אז גאנט, זה תכנון של כתיבת תוכן שיהיה מוכן מבעוד מועד לתזמון בהתאם ללוח זמנים שאתם תקבעו לנכון. אם נתעמק יותר, אז את תרשים הגאנט, המציא הנרי גאנט ב-1910. תרשים זה נועד לרישום מספר פעילויות מתוכננות הקשורות אחת בשניה, עם הזמן של כל אחת מהן. התרשים בנוי כטבלה ובכל תא בטבלה מציינים את סוג הפעילות והזמן שלה. אם נתייחס לזמנים של היום, הכוונה לרוב לפרסום בפייסבוק, שיהיה לכם מספר פוסטים מוכנים לשיווק בפייסבוק בהפרשי זמן הגיוניים כדי לתת ערך לקוראים שלכם בדף העסקי בפייסבוק ולהישאר בתודעה שלהם. זה יכול להיות פוסטים אורגנים לכל העוקבים שלכם בדף שיהיו מתוזמנים מראש וזה יכול להיות פוסטים לפרסום ממומן בפייסבוק.

3. פרסום ממומן בלינקדאין


לינקדאין הוא אחד האפיקים המקצועיים לעסקים לשיווק העסק באינטרנט. בד"כ מדובר בעסקים גדולים יותר כמו חברות, הייטק שיכולים לשלם את מחירי הפרסום הממומן בלינקדאין. אולם, בתקופת קורונה, מחירי הפרסום הממומן בכל הפלטפורמות נמוכים מהרגיל וזה הזמן להיכנס לתודעה של הלקוחות שלכם גם בלינקדאין. והכל במידה וזה במסגרת מטרות העסק ובמידה וזה מביא תוצאות אמיתיות.  היתרון המוחלט של פרסום ממומן בלינקדאין לעומת הפרסום הממומן בפלטפורמות אחרות, הוא שניתן ממש לפרסם ולהגיע לקהל הספציפי שאני רוצה להגיע. כלומר, לא לפילוח הקהל אלא לעסקים הספציפיים שאנחנו נרצה שיכירו את המוצרים/השירותים שלנו.

4. ביטויי מפתח עיקריים

קחו לכם רגע ותסתכלו על האתר שלכם, האם מופיעים בו כל השירותים שאתם מספקים ביומיום?
בד"כ השירותים שאנחנו מספקים הם ביטויי המפתח הראשיים שאנשים מחפשים בגוגל כדי להגיע לשירותים/מוצרים שלנו. למעשה, חקר מילות מפתח זה עבודה לכשעצמה במסגרת תחום המקצוע של קידום אתרים. אבל אתם כבעלי העסקים יודעים יותר טוב מכל מקדם אתרים אילו שירותים אתם מספקים. זיכרו, מקדם האתרים צריך להתאים את עצמו לעסק ולא ההיפך!
ולכן, רצוי שכל השירותים העיקריים שהעסק שלכם מספק יופיעו בתוך אתר האינטרנט שלכם. כך, כשגולש יגיע לאתר שלכם, הוא ימצא את עצמו מאוד מהר, חוויית המשתמש שלו תהיה טובה והוא קרוב לוודאי גם ייצור קשר עימכם.

5. כרטיס ביקור דיגיטלי

הרבה עסקים עוד משתמשים בכרטיסי ביקור רגילים על מנת לשמור על קשר עם לקוחות. כרטיסים אלה בד"כ מוצאים את עצמם בפח או במקרה הטוב במקום אחר אבל לא בהישג ידינו. 
בעולם טכנולוגי שמשתנה לעיתים קרובות, כרטיסי הביקור המסורתיים מקבלים חלופה טכנולוגית מתקדמת והיא כרטיסי ביקור דיגיטליים. אלה נמצאים תמיד בהישג ידינו, חוסכים בנייר ומאפשרים לנו לשלוח אותו למי שאנחנו רוצים מתי שאנחנו רוצים.
בנוסף, ניתן לשתף את הכרטיס כלינק ברשתות חברתיות וגם להגיע דרכו לדף העסקי/האתר שלכם. כך שהיתרונות השיווקיים שלו הם ברורים לכל אחד ואחת. קיימת גם אפשרות לחבר אליו ניווט לווייז כך שזה מאוד פרקטי. אגב, המחירים של כרטיס ביקור דיגיטלי הם ממש "מצחיקים" כך שאם עדיין אין לכם כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק אז זה הזמן, יש חברות רבות שמספקות לכם את השירות הזה כולל אחסון לכרטיס בכמה מאות שקלים בודדות לשנה.

לסיכום

אז אכן אנחנו נמצאים בתקופה קשה שלא חלמנו עליה, מרבית העסקים הקטנים גוררים רגליים בשביל לשרוד עוד יום מאחר ואין הרבה לקוחות כרגע. ההכנסה קטנה אבל הזמן הפנוי גדל, זמן שבמצב רגיל פשוט לא קיים, נצלו אותו!
תבדקו היכן העסק שלכם עומד במדיה והאם הוא משווק נכון, מה עוד אפשר לעשות כי תמיד יש מה לעשות בנושא של שיווק העסק באינטרנט. אם זה במראה האתר שלכם, התוכן השיווקי שלכם. קיימות דרכים רבות עוד לשיווק העסק באינטרנט, אני בחרתי בטיפים הכי חשובים ועם זאת הכי זולים לעסק כמו גוגל My business שהיא חינמית לחלוטין, שיתאימו לתקופה ולא ידרשו משאבים כספיים יקרים.

קורונה גרמה למכה קשה למשק, בעיקר לעסקים הקטנים אבל זה לא אומר שצריך לעצור הכל, להיפך צריך לעשות הכל על מנת להיות מוכנים ליום שאחרי. 

מעוניינים בטיפים נוספים לשרוד את הקורונה?
אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים
נגישות

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים

×

הי, הגעתם לדיגיקל -קידום עסקים באינטרנט בקלות

לא יכולים להתקשר? שלחו לנו וואטסאפ ומבטיחים לחזור בהקדם:)

בינתיים, מוזמנים לספר לנו קצת על העסק שלכם...

×